Support - ALL
Support • dean one

Support


Storingen

Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen?

  • Controleer a.d.h.v. de Dean One checklist of je router/firewall geschikt is voor Dean One VoIP. Klik hier voor de checklist.
  • Herstart in deze volgorde de verschillende apparaten: het modem van je internetverbinding, eventuele routers/switches, wacht enkele minuten en start vervolgens alle telefoontoestellen opnieuw op door minimaal 15 seconden de stroom er af te halen. Onderbreek het opstarten van de telefoontoestellen NIET!
  • Ga na of er onlangs iets is veranderd in het netwerk, bijvoorbeeld een nieuw modem, een nieuwe router of een ge-update firewall. Is dat het geval, dan ligt in alle gevallen de oorzaak bij een van de gewijzigde componenten in je netwerk. Neem in dit geval contact op met je netwerk/systeembeheerder.
  • Indien je geen gebruik van een Dean One geleverde Voice verbinding, maakt de telefonie gebruik van je internetverbinding. Controleer eerst of de internetverbinding die je gebruikt voor je telefonie naar behoren werkt. Zo niet, neem contact op met je internetprovider en herstel je internetverbinding. Herstart vervolgens alle telefoontoestellen door minimaal 15 seconden de stroom er af te halen. Onderbreek het opstarten van de telefoontoestellen NIET!
  • Klik hier of er onverhoopt een storing is op het Dean One platform.

Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden?

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij Dean One. Vraag aan je Dean One partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Onderstaande scenario kan ook van toepassing zijn:

Op je toestel staat mogelijk een ‘doorschakeling’ ingesteld of ‘niet storen’. Controleer dit en hef deze instelling op. Zie de handleiding van je toestel hoe je de ‘doorschakeling’ of ‘niet storen’ op moet heffen.

Ik kan wel bellen, maar krijg te horen: “U bent niet geautoriseerd om deze oproep te maken”

Uw telefoonaccount heeft een blokkade voor het bellen naar die betreffende bestemming. Neem contact op met je Dean One partner of beheerder om deze bestemmening te laten de-blokkeren.

Ik kan wel bellen, maar af en toe niet gebeld worden?

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij Dean One. Vraag aan je Dean one partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Ik kan niet bellen en gebeld worden. Hoe kan dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben, het ligt zeer waarschijnlijk aan je internetverbinding. Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij Dean One. Vraag aan je Dean One partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Als Dean One storing heeft, waar kan ik dat volgen?

In geval van een storing op het Dean One platform, zullen wij je op de hoogte houden via www.deanone.nl/alert . Op deze website vind je informatie over het tijdstip en de aard van de storing. Ook wordt hier gemeld wanneer de storing is verholpen en wat je eventueel moet doen om weer gebruik te kunnen maken van telefonie via het Dean One platform.



Autoprovisioning / Zero Touch Provisioning

Welke toestellen kunnen er autoprovisionen / Zero Touch Provisionen (ZTP)?

Klik hier voor de volledige lijst, let op alleen de Yealink en Polycom toestellen ondersteunen ZTP i.c.m. Dean One hosted VoIP. ZTP werkt alleen op toestellen met de volgende firmware:

  • Yealink, firmware versie 81 of hoger.
  • Polycom, firmware versie 5.8.5 of hoger.

Hoe komt het dat Zero touch provisioning niet werkt?

  • Is het toestel geschikt voor Zero Touch Provisioning. Check “Welke toestellen kunnen er autoprovisionen / Zero Touch Provisionen (ZTP)?”.
  • Is het publiek ip adres gewhitelist in de portal? Het ip adres kunt u toevoegen in de beheer portal bij “locaties”.
  • Komt het MAC adres van het toestel overeen met het MAC adres welke is ingevuld in de portal ?
  • Beschikt het toestel over de juiste firmware?
  • Is het toestel gebruikt op een ander platform? Zorg dat het MAC adres daar wordt verwijderd.
  • Het toestel gaat zijn provisioning ophalen nadat deze naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Let op, een herstart is niet voldoende!

Mocht bovenstaande niet werken dan kan je een ticket aanmelden op support.deanone.nl



dean remote

Wat is de dean remote app?

Dean remote is een app op je Android-toestel of iPhone waarmee je je profiel van je hosted gebruiker kan bedienen. Alle gesprekken die je met de Dean Remote app start, lopen via het Dean One platform. Zo kun je zakelijk bellen met je (privé) mobiele telefoon.

Hoe werkt de dean remote app?

Om met de dean remote app te kunnen bellen, heb je een iPhone of Android-toestel nodig, een mobiel abonnement en een account op Dean One hosted VoIP. De dean remote app is te vinden in de App store van Apple of de Google Play store. Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je inloggen met je persoonlijke account. Deze persoonlijke gegevens kan je vinden in de beheerder portal van Horizon of one pro. Vraag je partner of beheerder naar de gegevens.

Welk domein moet ik gebruiken?

Je kan de dean remote app gebruiken in combinatie met verschillende diensten die door Dean One worden aangeboden. Hieronder vind je de dienstnaam met het bijbehorende domein.

  • Horizon = siphost.nl
  • One pro = 1pro.deanone.nl
  • Business pro = xs2.onexs.com
  • Compleet = xs2.onexs.com
  • Go! compleet = persoonlijke domein

Voorbeeld gebruikersnaam zou zijn “DEO_DEANO_1000@siphost.nl”.

Gebeld worden met dean remote?

Met dean remote kun je een binnenkomende oproep naar je vaste zakelijke telefoonnummer beantwoorden op uw smartphone, of andere willekeurige toestellen. Je hoeft dus alleen je vaste zakelijke telefoonnummer te communiceren. dean remote heeft hiervoor twee opties: “Kantoor op afstand” en “Anywhere”. Beide functies vind je onder “Instellingen”.

Bellen met dean remote?

Via dean remote kun je iedereen bellen. Het werkt als volgt:

  • Kies in dean remote app het nummer dat je wilt bellen.
  • Neem het inkomend gesprek aan. Je wordt gebeld door je kantoortelefoon.
  • Je gesprekspartner wordt gebeld en het nummer van jouw kantoortelefoon wordt getoond.
    Er zijn twee adresboeken beschikbaar;
    • Het bedrijfsadresboek (“INTERN”). Op deze manier zie je door rode en groene bolletjes de bereikbaarheid van jouw collega’s.
    • Het adresboek van jouw smartphone (“ANDROID” of “iPhone” of “ALLE”)
    Je switcht tussen deze adresboeken door op “INTERN” of “ANDROID” of “iPhone” of “ALLE” te klikken. Wil je een nummer intoetsen, klik dan rechtsboven op de stipjes.
    Via “verberg” ga je terug naar het adresboek.

Let op, je moet “kantoor op afstand of “Anywhere” hebben geactiveerd.

Gesprekken doorverbinden met de dean remote app?

Met dean remote kun je gesprekken doorverbinden of een conferentie gesprek opzetten. Dit kun je als volgt doen als je een actief gesprek heeft:
1. Open opnieuw de dean remote app.
2. Zoek in jouw contact personen het nummer waar je het gesprek wilt doorverbinden of toevoegen aan het gesprek.
3. Druk op het icoon zonder persoon. Dan wordt het gesprek rechtstreeks doorverbonden.
4. Druk op het icoon met een persoon. Dan wordt een derde gesprekspartner toegevoegd.