Profiteer van de digitale transformatie bij jouw klanten (deel 2) - ALL
Profiteer van de digitale transformatie bij jouw klanten (deel 2) • Dean One

Profiteer van de digitale transformatie bij jouw klanten (deel 2)


Jij kunt jouw klanten en prospects helpen met hun digitale transformatie. Zij willen één enkel digitaal platform voor hun bedrijfscommunicatie en samenwerken. Dat cloudplatform is Horizon bedrijfstelefonie in combinatie met Cisco Webex voor UCC (Unified Communications & Collaboration). In de vorige blog hebben we uitgelegd welke business- en technische voordelen jij jouw klanten kunt bieden zodat zij sneller en en beter kunnen inspelen op veranderende behoeften van de business en van de medewerkers. Nu vertellen wij hoe jij als partner zelf kunt profiteren.

Commerciële kansen voor partners: snel extra omzet

We zien de markt voor UCC snel groeien, vooral bij middelgrote bedrijven. Onderzoek van de Cavell Group (Enterprise Insights 19) wijst uit dat in de Benelux de adoptie van thuiswerken het grootst is in de categorie van 50 tot 250 medewerkers. Het moeten thuiswerken door COVID-19 heeft die adoptie verder versneld en verbeterd. Thuiswerken is het nieuwe werken geworden. Na alle experimenten met Teams en Zoom zoeken bedrijven nu naar geïntegreerde en veilige oplossingen die aansluiten op hun bestaande communicatievoorzieningen en PBX-en. De Horizon-oplossing met Cisco Webex voorziet in die behoefte.

 

Dit zijn de kansen voor Dean One partners:

  • Gemakkelijke upsell aan bestaande Horizon-klanten (Cisco Webex App uitrollen en klaar)
  • Klantentrouw: klanten die meerdere vitale diensten afnemen blijven langer
  • Grotere relevantie bij de klant als de footprint van dagelijks gebruikte diensten  toeneemt, ook bij grotere bedrijven!
  • Mogelijkheid tot upgrade, en dus meer omzet, door toevoegen hardware
  • Eenvoudig aan te schaffen, te installeren en te beheren (alles op afstand!)
  • Bijverkopen telefoniediensten Dean One: gemakkelijk overstappen via nummer portering
  • Extra recurring omzet
  • Korte sales cycle (1-30 dagen bij bestaande klanten)
  • Alles-in-één service (PBX + digitaal communiceren + collaboratie) is interessant voor nieuwe klanten

 

Hoezo Cisco Webex?

Let wel: Cisco Web is zo’n beetje de uitvinder van videoconferencing. Het bedrijf speelt al 25 jaar een toonaangevende rol in zakelijke communicatie. Cisco is marktleider in datacommunicatienetwerken, in contactcenter-technologie en in UCC. Natuurlijk zijn er runners-up gekomen zoals Microsoft Teams, Zoom en Google Workspace. Maar Cisco Webex is toch wel de alfa en omega van UCC voor zakelijk gebruik.

Onderscheidende voordelen

  • In tegenstelling tot tools zoals Teams en Zoom heeft jouw klant genoeg aan één enkele Cisco Webex-applicatie om (mobiel) te bellen, te chatten, te videovergaderen, documenten en agenda’s te delen! Dat maakt het super eenvoudig om naadloos samen te werken zonder tussen applicaties en tools te moeten wisselen.
  • Jouw klanten kunnen via de Cisco Webex App communiceren met hun klanten en partners zonder dat die dezelfde applicatie moeten gebruiken of plug-ins moeten installeren en beheren.
  • Horizon met Cisco Webex voorziet in telefonie-functionaliteit en voorkomt gedoe met nummerporteringen.
  • De basisversies van Zoom, Skype for Business en MS Teams zijn weliswaar gratis, maar om uitgaand te kunnen bellen en externe conferenties op te zetten, hebben jouw klanten een upgrade naar een betaald abonnement of kostbare add-ons nodig. MS Teams biedt slechts beperkte functionaliteit en ondersteunt ‘out of the box’ alleen interne gesprekken. Een serieuze telefonieoplossing biedt op zijn minst de mogelijkheid om extern te bellen. Horizon met Cisco Webex is een alles-in-één-oplossing voor een alles-in-één-prijs.
  • Gebruikers van Skype for Business die willen overstappen op MS Teams moeten rekening houden met technische beperkingen. MS Teams werkt volgens een andere infrastructuur dan Skype for Business. Endpoints, zoals toestellen van gebruikers, worden in veel gevallen niet ondersteund en zullen dan moeten worden vervangen of anders worden geconfigureerd met extra gateway-apparatuur. Met alle kosten van dien. Microsoft heeft in het verleden vaker wijzigingen in de architectuur doorgevoerd, met impact op de ondersteuning en infrastructuur tot gevolg als je wilt overstappen. Cisco Webex werkt volgens de bestaande infrastructuur van, en op het Cisco-platform, binnen het gecontroleerde domein van Dean One.
  • Net zoals Horizon met Cisco Webex werken Skype for Business en MS Teams in de cloud en zijn ze overal beschikbaar. Echter, de mobiele functionaliteit en de integratie van vaste en mobiele telefonie van Teams en Skype zijn erg beperkt, waardoor deze oplossingen niet echt geschikt zijn voor mobiele medewerkers. Cisco Webex verlegt alle functionaliteit en bereikbaarheid van vaste telefonie naadloos naar de mobiele telefoon.
  • De basisinstallatie van applicaties zoals Skype for Business en MS Teams is verleidelijk eenvoudig. Maar het wordt erg ingewikkeld als echte telefonie-oplossingen moeten worden besteld en geïnstalleerd. Dat vereist schaarse – en dus dure – expertise. Cisco Webex werkt na de installatie direct en volledig, inclusief de integratie met telefonie. Jij hoeft voor bestaande Horizon-gebruikers alleen maar een vinkje aan te zetten. Nieuwe klanten krijgen de UCC-functionaliteit automatisch.
  • Transparant beheer. Teams en Skype for Business worden weliswaar ondersteund door een SLA vanuit Microsoft, maar deze heeft enkel en alleen betrekking op MS Teams of Skype for Business. Dean One daarentegen levert, monitort, beheert en ondersteunt de volledige service, inclusief de infrastructuur waarover de dienst wordt geleverd, het Cloud-platform en de apparaten van de gebruikers. Als Dean One partner heb jij daar geen omkijken naar. Je hoeft je daar dus ook geen zorgen over te maken.

Alles-in-één, inclusief partner support

Wij bieden jouw klanten een complete, alles-in-één-oplossing voor communicatie en samenwerken. Binnen de licentie kan jouw klant onbeperkt en tegen een vast bedrag per maand gebruik maken van (mobiele) telefonie, chat, videoconferencing, bestanden delen.

Wij bieden jou als partner een complete, alles-in-één-oplossing voor marketing en support zodat jij klanten kunt vinden, laten groeien en behouden. Wij ondersteunen jou professioneel met, en bij:

  • Verkoopgids voor commerciële medewerkers
  • Lead-generatie, Cross selling
  • Klanten activeren en beheren
  • Dean One Knowledge Base met productdocumentatie, FAQ’s en technische support
  • Dean One Accelerate (onder meer met gepersonaliseerde kant-en-klare campagnes) 
  • Product- en sales-trainingen

Interesse? Neem dan contact op met jouw Partner Manager bij Dean One. Of meld je hier aan als Dean One partner!