Behaal concurrentievoordeel met Unified Communications (UC) - ALL
Behaal concurrentievoordeel met Unified Communications (UC) • dean one

Behaal concurrentievoordeel met Unified Communications (UC)


In het internettijdperk zijn je concurrenten nooit meer dan een muisklik verwijderd. In bijna elke branche heeft dit de concurrentie vergroot.

Om deze uitdagingen aan te kunnen is een zorgvuldige mix van mensen, processen en technologie vereist. Deze zaken zijn allemaal gericht op het creëren van klantloyaliteit. Hoe doe je dit?

Bied een superieure service

Hoe makkelijker en sneller je klanten contact kunnen leggen, hoe beter je in staat bent om hun vragen en problemen op te lossen en deals te sluiten. Hiervoor kunnen diverse communicatiekanalen worden gebruikt, zoals e-mail, webchat, sms, videobellen, social media en bellen. Wanneer je effectief via al deze kanalen met klanten kunt communiceren, heb je direct een voordeel ten opzichte van jouw concurrenten die dat niet kunnen.

Bedrijven moeten echter meer dan alleen bereikbaar zijn, ze moeten toegang hebben tot relevante informatie terwijl ze klanten bedienen. Unified Communications (UC verenigt meerdere contactkanalen in één platform en verbindt personeel met de gegevens, kennis en collega’s die ze nodig hebben om een ​​goede service te leveren.

Slimmer en beter samenwerken

De samenwerkingsfunctionaliteit van UC is een geweldige manier om personeel met elkaar in contact te brengen en om klanten te woord te staan, maar er is ook waardevol voor de interne organisatie. Door collega’s realtime samen aan gegevens en bestanden te laten werken, kunnen er snel nieuwe ideeën en strategieën gegeneerd worden. Zelfs wanneer je thuis aan het werk bent.

Klantgerichter

Omdat UC-technologie analyse- en gebruiksgegevens verzamelt, krijg je waardevolle inzichten om de communicatievoorkeuren van je klanten te begrijpen. Zo kun je zien of mevrouw Jansen ‘s middags het beste reageert op telefoontjes van haar accountmanager of dat de grootste kans om meneer Thijssen te bereiken via instant messages op donderdag is. Met deze informatie kan je de dienstverlening verbeteren.

 Efficiënter en productiever werken

Kleine bedrijven hebben te maken met een beperkt personeelsbestand en budget. De truc is dan om de bestaande resources beter te gebruiken door het identificeren en implementeren van efficiëntieverbeteringen die teams helpen slimmer te werken en niet harder.

Met een effectief UC-platform kun je de verschillende communicatieprocessen die in het bedrijf worden gebruikt in kaart brengen en enkele van de meest voorkomende taken automatiseren. Dit vermindert de werkdruk en hiermee wordt de productiviteit vergroot. Deze efficiëntieverbeteringen leveren na verloop van tijd ook een aanzienlijk financieel rendement op.

Conclusie                                                                                                                                                      

Het krijgen een concurrentievoordeel voor je bedrijf is afhankelijk van veel factoren, maar een Unified Communications-oplossing kan een sleutelrol spelen. Door een dergelijk platform te bieden waarop je mensen, processen en technologie kunt combineren, verbeter je je dienstverlening dankzij  operationele efficiëntie, keuze van communicatiekanalen en realtime toegang tot gegevens.

Meer weten?

Wil je meer weten over Unified Communications? Neem direct contact op met onze afdeling Sales via 088 5005010.